From: =?iso-8859-3?B?1m1lciBBbHR1bmRhbA==?= <omeraltundal-PkbjNfxxIARBDgjK7y7TUQ <at> public.gmane.org>
Subject: =?iso-8859-3?Q?Hotmail_-_?= =?iso-8859-3?Q?tek_kullan?= =?iso-8859-3?Q?=B9ml=B9k_kod_?= =?iso-8859-3?Q?/_single-u?= =?iso-8859-3?Q?se_code?=
Newsgroups: gmane.comp.security.netsec
Date: Tuesday 15th June 2010 20:31:19 UTC (over 6 years ago)
Merhabalar,

Microsoft Hotmail kullanıcıları için yeni bir servis vermeye başladı
(ya da ben yeni fark ettim :) ) single-use code ya da genelde bilinen
adıyla one-time password ile sisteme kaydettiğiniz cep telefonunuza te
kullanımlık bir şifre gönderiliyor. Bankacılık işlemlerinde
bildiğimiz aynı prosedür.

Ücretlendirmeyle ilgili kısımı ve sistemi görmek için 1 kez denedim.
İşlemde bir sıkıntı yok fakat bu işlem ücrete tabi. Burada şöyle
bir sıkıntı ortaya çıkıyor. Şayet siz sevmediğiniz birinin mail
adresini ve telefonunu biliyorsanız (bir kişiyi sevmemek için en
azından bu kadar tanıyoruzdur diye düşünüyorum :) ) sürekli olarak
tek kullanımlık kod isteyerek kişiye maddi zarar verebilirsiniz. Tabi
burada sistemin tam çalışma mantığını blimek lazım. Eğer siz kodu
alıp gerçekten kullandıysanız, örneğin ben kurbanım ve benim yerime
birisi benim adresim ve telefonumu girerek bana kodun gelmesini sağladı.
Ben kodu kullanmadığım sürece bu bana fatura edilmiyorsa sorun yok. Ama
böyle birşey olduğunu sanmıyorum. Çünkü böyle durumlarda da GSM
şirketleriyle Microsoft arasında bir anlaşmazlık doğacaktır.

Eksik bildiğim ya da yanlış düşündüğüm kısımlarda hepimizi
aydınlatacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Selametle kalın...

Bu arada sözleşme metni aşağıda;

TURKISH
Kullanici Sözlesmesi
Bu servis Avea,Turkcell ve Vodafone abonleri tarafindan kullanilabilir.
Windows Live Mobile SMS servisinden size gönderilecek her SMS, Avea ve
Vodafone aboneleri için 0,40 TL, Turkcell aboneleri için 0,40 TL olarak
ücretlendirilir. Size gelen uyari SMS'leri sizin tanimladiginiz kurallar
dahilinde gönderilecektir. Windows Live Mobile SMS servisine gönderilen
her SMS, Avea ve Vodafone kullanicilari 0,00 TL, Turkcell aboneleri için
0,50 TL olarak ücretlendirilir. Bu servis bir Windows Live servisi olup,
Windows Live Genel Kullanim Kosullari geçerlidir.
ENGLISH
User Agreement
This service is available to Avea, Turkcell and Vodafone customers. For
each SMS received from Windows Live Mobile SMS services you will be charged
0,40 TL for Avea and Vodafone subscribers, 0,40 TL for Turkcell
subscribers. For each SMS you send to Windows Live Mobile SMS services,
Avea, Turkcell and Vodafone subscribers will be charged 0,00 TL for Avea
and Vodafone subscribers, 0,50 TL for Turkcell subscribers. This service is
an Windows Live service and so is covered by the general Windows Live Terms
of use.
If you click on a link in a Windows Live Hotmail SMS, you may be charged
separately for accessing the Web on your mobile device.

Ömer Faruk Altundal.

[email protected]

CD: 3ms