Ömer Altundal | 15 Jun 22:31 2010
Picon

Hotmail - tek kullanımlık kod / single-use code

.ExternalClass .ecxhmmessage P {padding:0px;} .ExternalClass body.ecxhmmessage {font-size:10pt;font-family:Verdana;}
Merhabalar,

Microsoft Hotmail kullanıcıları için yeni bir servis vermeye başladı (ya da ben yeni fark ettim :) ) single-use code ya da genelde bilinen adıyla one-time password ile sisteme kaydettiğiniz cep telefonunuza te kullanımlık bir şifre gönderiliyor. Bankacılık işlemlerinde bildiğimiz aynı prosedür.

Ücretlendirmeyle ilgili kısımı ve sistemi görmek için 1 kez denedim. İşlemde bir sıkıntı yok fakat bu işlem ücrete tabi. Burada şöyle bir sıkıntı ortaya çıkıyor. Şayet siz sevmediğiniz birinin mail adresini ve telefonunu biliyorsanız (bir kişiyi sevmemek için en azından bu kadar tanıyoruzdur diye düşünüyorum :) ) sürekli olarak tek kullanımlık kod isteyerek kişiye maddi zarar verebilirsiniz. Tabi burada sistemin tam çalışma mantığını blimek lazım. Eğer siz kodu alıp gerçekten kullandıysanız, örneğin ben kurbanım ve benim yerime birisi benim adresim ve telefonumu girerek bana kodun gelmesini sağladı. Ben kodu kullanmadığım sürece bu bana fatura edilmiyorsa sorun yok. Ama böyle birşey olduğunu sanmıyorum. Çünkü böyle durumlarda da GSM şirketleriyle Microsoft arasında bir anlaşmazlık doğacaktır.

Eksik bildiğim ya da yanlış düşündüğüm kısımlarda hepimizi aydınlatacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Selametle kalın...

Bu arada sözleşme metni aşağıda;

TURKISH
Kullanici Sözlesmesi
Bu servis Avea,Turkcell ve Vodafone abonleri tarafindan kullanilabilir. Windows Live Mobile SMS servisinden size gönderilecek her SMS, Avea ve Vodafone aboneleri için 0,40 TL, Turkcell aboneleri için 0,40 TL olarak ücretlendirilir. Size gelen uyari SMS'leri sizin tanimladiginiz kurallar dahilinde gönderilecektir. Windows Live Mobile SMS servisine gönderilen her SMS, Avea ve Vodafone kullanicilari 0,00 TL, Turkcell aboneleri için 0,50 TL olarak ücretlendirilir. Bu servis bir Windows Live servisi olup, Windows Live Genel Kullanim Kosullari geçerlidir.
ENGLISH
User Agreement
This service is available to Avea, Turkcell and Vodafone customers. For each SMS received from Windows Live Mobile SMS services you will be charged 0,40 TL for Avea and Vodafone subscribers, 0,40 TL for Turkcell subscribers. For each SMS you send to Windows Live Mobile SMS services, Avea, Turkcell and Vodafone subscribers will be charged 0,00 TL for Avea and Vodafone subscribers, 0,50 TL for Turkcell subscribers. This service is an Windows Live service and so is covered by the general Windows Live Terms of use.
If you click on a link in a Windows Live Hotmail SMS, you may be charged separately for accessing the Web on your mobile device.

Ömer Faruk Altundal.

omeraltundal <at> hotmail.com

Gmane